onsdag 19 september 2012

För att imorgon...

Nu har skolan kommit igång riktigt ordentligt, otroligt intressanta och tankeväckande kurser läser jag men SÅ krävande! Jag är superstressad över alla böcker och uppgifter som ska läsas och skrivas, men jag fixar det! Nemas problemas ;)
Bara tanken på att jag bara har 2,5 terminer kvar är helt underbar! Idag har jag suttit 9h rakt upp i soffan och pluggat och jag blev klar med uppgiften jag skulle bli klar med, det känns så skönt! Imorgon ska jag vara i skolan hela dagen sen hem och fortsätta med nästa uppgift som helst ska bli klar på fredag :P
Nog om det!

Helgen som gick var riktigt mysig. Vi var hos farmor i lördagsförmiddag, körde och hämtade henne sen körde vi till Bosjökloster och åt lunch. Hon verkade väldigt nöjd :) Jag måste säga att det är otroligt fint i Bosjökloster så har ni inte varit där borde ni åka dit och titta på alla fina rosor i alla fall ;) (Ni ska få lite smygtittar-bilder men jag rekommenderar ändå att ni åker dit) Det var dessutom en lunch som man inte skojar bort, baconlindad kycklingfilé med mozzarella, potatisgratäng och svampsås. Gott! Farmor åt fläskfilé och Marcus åt varmrökt lax. När vi hade ätit gick vi en runda och tittade sen körde vi hem till farmor igen, det skulle tvunget bjudas på kaffe såklart! Efter kaffet körde vi hem till pappa och släppte ut hundarna och började med den goda kräftlagen som skulle kokas till alla goda kräftor som skulle ätas när de kommit hem från båten. Ni kan ju gissa att det blev grymmegott ;)
Påvägen hem till Malmö körde vi inom Jamie och sa hej då till henne, hon åkte till Australien idag så imorgon är hon också där..

I söndags var vi hos Malin och Johan och tittade på deras fina kök (så nu vill jag bara bli klar med vårt kök!!) och tog en fika sen körde vi till Nova och jag gjorde av med MASSOR med pengar på en jacka, men jag älskar den och hade inte kunnat leva utan den så det var värt varenda öre!
Sist men inte minst tog vi en hus-tittar-runda men det blev inget...snopet va?!



Älskling och Farmor




Ringsjön









3 kommentarer:

  1. fint där e :) har aldrig varit på bossjökloster när där inte har varit nåt jippo :) borde kanske åka dit :) kram / JTY

    SvaraRadera
  2. Nämen vad trevlig att du också bloggar :) Ha en trevlig helg, kram.

    SvaraRadera
  3. Du, bara så du vet så srev jag en lång kommentar på min blogg i hopp om att den skulle bli publicerad... men icke! Så nu skriver jag fantamej en igen..

    Önskar att jag varit med er den dagen hos pappa och med farmor. Ser så mysigt ut! <3. Minns faktiskt inte när jag var på Bosjökloster sist, när var vi där?

    Love you so much sis! <3

    SvaraRadera