onsdag 23 januari 2013

Hej igen :)

Det är galet vad tiden går här på bloggen, tiden går men inget händer. Det händer så mycket här ute irl så jag borde ha massor att skriva om men tiden bara går som sagt och man kan ju inte precis säga att det är tanken som räknas i detta fallet.
Snabbrevy, haft en underbar jul och nyår med alla nära och kära, på det en härlig födelsedag som egentligen firas till och med imorgon ;) Kärt barn har många födelsedagar, eller vad är det dom säger? ;)

Idag är en sådan dag, ni vet, där det kvittar vad som går fel för humöret är på topp och inget kan ändra på det, riktigt härlig dag! Jag har varit i skolan hela dagen, första dagen på sista året innan jag är färdig lärare :) Vad sägs om det?! Det känns riktigt kul! Jag är riktigt peppad nu, längtar så sjuuuukt mycket till jag ska få jobba med min underbara klass som ska gå ut med en självkänsla som heter duga och ett riktigt toppbetyg ;)

En ny sak i mitt liv är LCHF, med viss modifikation (alltså jag är inte till hundra procent strikt), (ny och ny, har tänkt tanken länge men nu börjar det bli allvar av det). Jag har ätit mer och mer lchf mat sista tiden och mår riktigt bra av det, äntligen har jag hittat något jag verkligen gillar, tjohoo! Mitt mål är -6,6 kg till den 1/6...Jag vet det låter löjligt, speciellt för alla er grymma där ute som har gått ner hur mycket som helst, kanske till och med 6 kg på en månad ;), men detta är mina "kämpekilo" som verkligen inte vill bort. Men nu ska dom! Wish me luck :) Jag har alltid rört på mig, inte mycket, men en del.. det motiverar inte mig på samma sätt som hälsosam mat så nu är det i första hand maten som ska ändras på men även träningen ska ökas! Dessutom bor min syster, träningsfreaket, här nu och det motiverar såklart en hel massa! Jag har alla odds så nu J****r! Ikväll blir det alltså lite blomkålssoppa, receptet har jag lånat från en av lchf-bloggarna jag följer, http://ankianka.blogg.se :)
Hoppas att den smakar, om den gör det lägger jag ut receptet här med :) Ha det finfint, ses snart igen :)



2 kommentarer:

  1. Ja, varför är man så kass på att blogga. Bättring ska det bli - jag är riktigt sugen nu också!

    Tycker det är ett bra mål du satt upp. Vi har nästan samma mål med samma slutdatum och jag VET att vi kan - bara vi har VILJAN och MOTIVATIONEN! Och den har vi, inte sant? :). Ser fram emot att se våra resultat!

    Tack för ett bra träningspass idag - var jättekul! :)

    Ser fram emot nästa inlägg! Puss <3

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar susie <3 det var riktigt skoj o träna! vi får göra det snart igen:) Såg att du har gjort ett inlägg med, ska in o kolla nu ;) Puss på dig!!!

    SvaraRadera