måndag 28 januari 2013

Kesoplättar och Vår


Idag har varit en lugn och skön dag, det blev inget gym ;P Jag höll mig hemma förutom en runda på Mobilia, SKÖNT! På Mobilia var jag tvungen att köpa lite nya vårblommor, det blev pärlhyacinter och lite nya tulpaner, Älskar det!!! Det kliar i fingrarna nu :)


När Marcus kom hem körde vi direkt och köpte lister till köket, ÄNTLIGEN! Nu är jag så fruktansvärt inspirerad, vi kom fram till att vi skulle måla vår lilla hall i grått. Vi har en väldigt liten hall utan fönster så det kommer såklart bli väldigt mörkt men det går säkert att lösa med lite mer belysning...Visst?! Hittade en bild, från denna blogg, som inspirerade oss.Vi kommer ju inte kunna ha några spotlights i taket men vi kan nog hitta på något annat som passar precis lika bra :) Så, på torsdag ska vi köpa färg och sen ska listerna upp, JAG LÄNGTAR !

som sagt, lånad av blogg.addsimplicity.se :)
Måste berätta om dagens lunch med, Kesoplättar som jag fått från 56kilo.se, jättegoda, nyttiga och funkar nog med i princip alla tillbehör. Jag hade avokado, tomat och fetaost till, Gott!

Allt som behövs är:
125g keso
1 ägg
0,75 msk fiberhusk
en nypa salt

Mixa ihop ingredienserna med en stavmixer, steks sen i kokosfett enligt Åse men jag stekte i olivolja och det gick bra! Obs, det tar lite tid så ha inte för hög värme ;)
Ha en mysig måndagskväll!


2 kommentarer:

  1. Så fina tulpaner :) nu är det snart vår.....fast det snöar idag :(

    SvaraRadera
  2. Jättefina tulpaner sis.. ;).
    Ser gott ut med kesoplättar - måste jag med göra en dag!

    Ser också väldigt mycket fram emot en grå hall när jag kommer hem på lördag ;). Puss

    SvaraRadera