onsdag 6 februari 2013

Dom senaste dagarna i bilder...

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om min intressanta skoldag som helt och hållet handlat om den här lärarlegitimationen som har som syfte att höja lärarnas status vilket innebär högre lön som gör att det blir högre tryck på ansökningarna till lärarutbildningen, vilket i sin tur innebär att inte alla kan komma in. Detta gör att bara de bästa studenterna kan bli lärare...ahhh! Ja, fram till igår har jag enbart haft POSITIV syn på lärarlegitimationen men nu vet jag inte vad jag ska tycka... Självklart måste något göras men är detta det bästa alternativet? Kanske, men innan beslut tas borde man vara klar över vad det är man beslutar, eller?!
jaja nu ska jag inte tjata om detta, det får jag nog av i skolan ;) 

Vi har börjat med hallen, det skulle vi egentligen inte än men eftersom vi skulle sätta lister i köket så var det såklart lika bra att hallen blev klar så vi kunde sätta samma lister i hallen :)

Såhär såg det ut när vi började, M sitter och gör rent garderobsdörrarna som var klädda i  en tapet som var väldigt "skrovlig" vilket vi inte var så glada för :P
Efter nymålade väggar och fixade dörrar blev det så här fint :)

Vår nya fina kyl/frys kom i måndags, lycka!
Denna underbara byrå har jag suktat efter hur länge som helst, äntligen har den kommit rätt!
OBS, IKEA säljer ut den nu, 1495.- ;)


Ikväll har vi börjat med listerna, vi började limma dem...inte det lättaste, men jag tror att det funkar :) Det går att dölja lite mer med lim än med spikpistol tänker jag, men jag kan ha fel ;P Imorgon, med eller utan spikpistol så ska det bli klart!

Tänkte bjuda på lite god mat som har tillagats i mitt snart färdiga kök


Gjorde en riktigt god laxwok, enkelt men gott, med 
sockerärtor, 
chili, 
salt, citronpeppar, 
svamp 
och lite tomater
Till detta hade vi en kall örtsås med örter och creme fraich, lite av det vi hade hemma.
M hade det i tacobröd, såg riktigt gott ut!

Kesoplättar med frukt och bär :)


Det här mina vänner är Chokladbullefluff. 
Helt sockerfritt och totalt nyttigt men tro det eller ej så är det så otroligt gott!
1,5 dl keso
2/3 dl fiberhavregryn
2 msk kokosflingor (om du är sugen på det/kan uteslutas)
1-1,5 msk kakao (smaka av efter hand så det inte blir för skarpt)
1 krm vaniljpulver
1 stor banan

Det är supergott med lite jordnötssmör och frukt till ;)
(Receptet har jag kopierat från min systers blogg)


Sist men inte minst lite skryt, alla i gruppen åt semlor idag, utom jag som åt ett äpple i stället ;)

Nu ska jag leta upp en film. Ha en fin kväll, natti!

2 kommentarer:

  1. så fina bilder och vilken god mat. Du är Duktig :) puss o kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på chokladbollsfluff fast jag egentligen är jättemätt :O.

    Hallen blev jättefin! Ni är så duktiga!! puss <3

    SvaraRadera