söndag 27 januari 2013

Fiskgratäng

Hallåja!

Söndag kväll och jobbhelgen är över, nu sitter jag och väntar på fiskgratängen som är i ugnen. Hoppas att den blir god ;) Imorgon är jag ledig och det ska bli riktigt skönt. Tanken är att jag ska hålla mig hemma men vi får ju se hur det blir med det :P
Jag känner mig lite sliten idag och min träningsvärk sen i fredags är värre än någonsin. Var i Lund på Gerdahallen i fredags med Susanne och "köttade", och då menar jag verkligen "kötta". Första passet (ja tro det eller ej men vi gjorde mer än ett pass) var afrodance, det var riktigt kul och lätt att hänga med. Efter det gick vi rakt in på ett spinning/styrka pass, spinning 20 min, styrka 20 min, spinning 20 min och sist men inte minst styrka/balans 20 min. Jag var helt slut efter det, min hjärna funkade inte i slutet ;) Imorgon blir det gymmet (hålla mig hemma;)) och jag är super-peppad!!

Här är i alla fall receptet och en bild på min fiskgratäng :)



800g vit fisk
purjolök
två paket bacon
2.5 dl creme fraich
2.5 dl matlagningsgrädde
en msk tomatpuré 
ca 1 dl chilisås
chiliflakes
salt
citronpeppar
Riven ost

Stek baconet knaprigt, lägg fisken i en ugnsform
Häll över den hackade purjolöken och det stekta baconet
blanda matlagningsgrädde, creme fraich, tomatpuré, cilisås, flakes, salt och peppar och häll över.
Häll till sist över riven ost och sätt in i ugnen, 200 grader i ca 30 min.
Smaklig måltid :)

1 kommentar:

  1. Ja jävulen vilken göttig fredag det blev på gymmet :). Kändes ordentligt överallt :).

    Riktigt smarrig fiskgratäng - tack för lunchen idag, sis :)

    SvaraRadera